Malasits Zsolt

Információk

1961-0
Festőművész

Leírás

  Malasits Zsolt 1961-ben született Győrben. Képzőművészeti jártasságát szakkörök, stúdiók műhelymunkái alapozták meg. A festészet szabadsága Malasits Zsolt életének oda-vissza ható eleme. Sokat utazó, sokat látott művész, aki a szakmai tudását is öntörvényűen alakítja. A művészeti főiskolát Finnországban 1989-1993-ig végezte. Képeit áthatja a bátorság és őszinteség, vizualitása tartalmi mondanivalót vállal fel. A színek és formák nemcsak szemet gyönyörködtetni akarnak, hanem gondolatokat ébreszteni is. Munkásságán érezhető az a szándék, hogy személyisége, művész- és emberként megélt mindennapjai, festményei a „csak” képeit látó idegenhez is barátként közeledjenek. Ezt a hatást a tradicionális ábrázoló törvények újraértékelésével, az öntörvényűség felvállalásával erősíti munkáiban. Malasits Zsolt stílusa (melyet ő MODERN REALIZMUS-nak nevez) a szuggesztivitás érdekében elveti a tradicionális iskolázottság hűvös panteizmusát, ezért roppant közvetlen, látszólag naiv, ám átgondolt elemekkel építkezik képein. A meleg színvilág, a formanyelv a tiszta életre való vágyakozást jeleníti meg. 1985-1987-ig a Győri Amatőr Filmstúdió tagja. Animációs- és kisfilmeket is készít. Alkotásaival több díjat is nyer. 1989-93-ig képzőművészeti tanulmányokat folytat Finnországban az Imatrai Képzőművészeti Akadémián. 1993-ban hazatérve Győrbe, teljesen formabontó kiállítást rendez. A belváros legnagyobb áruházának kirakatában állítja ki festményeit, így a sétálók is találkozhatnak munkáival. A kiállítás nagy visszhangot kelt. 1998-ban megnyitja Győr történelmi belvárosában a Malasits Galériát, ahol jelentős magyar kortárs művészek, és saját munkái is megtalálhatók. 2000-ben megalakul a Korszakváltó Csoport, amelynek alapító tagja és művészeti vezetője. A Csoport 5x8 méteres ponyvaképeket fest, és szabad téren évről évre kiállítja.   A Korszakváltó Csoport alapítói: Bazán Vladimír Csáki Róbert ef. Zámbó István Gaál József Kelemen Ferenc Malasits Zsolt Merczel Péter Szurcsik József Szűk Norbert   2000-ben a Győri Balett „Angyalok” című előadásának díszlettervezője. 2004-ben az olaszországi San Crispinoban rendezett nemzetközi művészeti fesztiválon a kritikusok külön díját kapja. 2005-től képi formavilágával harmonizáló kő- és bronzszobrokat is készít. Képei megtalálhatók Ausztriában, Finnországban, Németországban, Svédországban, Spanyolországban, Egyiptomban, Japánban, az USA-ban, Ausztráliában és Mexikóban. 2008-ban létrehozza az "ESSZENCIALIZMUST" (a lényeg keresése), amiben formailag egyszerű, logikus és egyértelmű képeket fest. Határozottan tagolt, területekre osztott a kép, ami már az ezredforduló környékén készült festményeire is jellemző volt. A tárgy, az emberi test, mindenki számára látható és érthető. A kép címe pedig irányt mutat a dolgok a lényegét kereső művész szándékát illetően. Az ESSZENCIALIZMUS mindenképpen a magasabb szintű lét kérdéseit boncolgatja úgy, hogy minden mű csak egy gondolatot fogalmaz meg, de "Az élet dolgai" sorozat címmel a képek kapcsolódnak egymáshoz. Így egy állandóan bővülő nagy egészet alkotva, a szellemi fejlődésre és a tudatosan alakítható sors lehetőségére buzdít. 2008 év végén megalapítja a „Három Kéz” művészeti csoportot. A csoportnak 2008 novemberében kiállítást szervez Győrben a Xszantusz János Múzeum Patkó Gyűjtemény épületében. A csoport tagjai:  Lipovics János iparművész szobrász Győri Tóth László festőművész   Kiállítások:  Győr 1985, 1993, 1995, 1998, 2000, 2001, 2007 Erotika Kiállítás (Győr) 2004, 2005, 2007 Szentendre (Hotel Provincia) 1997, (Céh Galéria) 1998 Budapest 1995, 1996, 1998, 2000, 2008 Finnország (Imatra, Nurmes, Kuopio) 1993, 1994 Svédország (Helsinborg) 2005 Ausztria (Bécs) 2005    MŰVÉSZETI FILOZÓFIA  A művészi alkotás során a művész, mint ember külső és belső élményei jelennek meg szimbolikus formában. Finnországi főiskolai évei alatt magába szívta a természet szeretetét és védelmének fontosságát. Utazásainak célja a tenger, mint az élet bölcsőjének megismerése és a mediterrán világ integrálása személyiségébe. Szeret elvonulni a világ zajától, hogy saját énjét felfedezze. Belső életét alapvető kettősség jellemzi: a jó és a rossz, az önzés és az önfeláldozás, mely hadakozik az alkotó lelkében. A festő kezét sokszor a lelkén áthatoló isteni gondviselés, sugallat vezeti, mely jóval erősebb a földi ego korlátolt elképzeléseinél. Picasso azt vallotta: „Az igazi mű az eleven befogadó számára mindig elérhetetlen marad, a befogadó mindig változó, új és új, sokszor ellentmondó oldalait fedezi fel. A teljesen és véglegesen megértett mű sohasem élt.” A modern festészet feladata, a fotográfia felfedezése óta, nem a világ naturális reprodukálása, hanem gondolatok, érzések ébresztése, melyek a lélek felemelkedését szolgálják. Így az esetlegesen irracionálisan összeállított, meghökkentő részletek is elgondolkodtatni akarnak. Malasits Zsolt személyes lelki békéje érdekében sikereit a példamutatás és a család fontosságának hangsúlyozása által az emberiség szolgálatába állítja, és csak a következő generáció dönti el, hogy hová sorolja az elért eredményt. A legideálisabb állapot az lenne, ha minden ember felelősséget érezne a saját fejlődéséért, mely a művészetek megismerése nélkül elképzelhetetlen.