Fazakas-Koszta Tibor

Információk
Leírás
Fazakas-Koszta Tibor (Korond, 1966. április 29.) erdélyi magyar festőművész, grafikus.
1966-ban született Korondon, Erdélyben. 1976-80 között a Székelyudvarhelyi Művészeti Iskolában, majd a Marosvásárhelyi Művészeti Iskolában tanult, ahol 1984-ben grafika szakon végzett. Mesterei voltak Molnár Dénes és Bordi Géza.
Családjával 1990-től él Magyarországon. Dolgozott a Budapest Film Vállalatnál grafikusként, 1991-től szellemi szabadfoglalkozású művész. Tagja volt az ÁJIN csoportnak, a Fiatal Képzőművészek Studiójának. Tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének.
Egyéni kiállítások
1983, 1984 • Apolló Galéria, Marosvásárhely
1985-87 • Nagyszalontai Galéria
1991 • Chagall Galéria
1992 • Vízivárosi Galéria - Tuzson-Berczeli Péterrel, Budapest
1993 • Redwood City, Los Altos (USA)
1995 • Artel Galéria
1996 • Művelődési Ház, Dány
1997 • Jelek szövetsége, Arten Stúdió
1998 • Kilátó Galéria
1999 • Centoral - Budapest
2001 • Arten Studió - Budapest
2002 • Magma Galéria - Budapest
2006 • Arten Galéria - Budapest
2007 • Dány, Művelődési Ház galériája
2008 • Platán Étterem - Veress Enéh szobrászművésszel
2008 • Arten Galéria - Budapest
2009 • Levendula Galéria - Gödöllő
2010 • "Terza Saletta" Ybl Palota,
Pesti Lámpás Étterem és Kávéház, Budapest » megnyitó szövege
2010 • "Hommage" Juhász Tünde iparművésszel Levedula Galéria, Gödöllő
Válogatott csoportos kiállítások
1982 • Nemzetközi Humorgrafikai Tárlat, Costinesti (RO)
1982-83 • Unio Galéria, Marosvásárhely
1983 • Dalles Terem, Bukarest
1986-88 • Grafikai Tárlat, Nagyszalonta
1987-88 • Megyei Tárlat, Nagyvárad
1992 • Stúdió '92, Ernst Múzeum, Budapest • VI. Salgótarjáni Rajzbiennálé ÁJIN Csoport, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen • Kortárs Művészet, Körcsarnok, Budapest • Kisgrafika '92, Újpest Galéria, Budapest Kossuth Napok '92 • AJIN Csoport, Marczibányi Művelődési Ház, Budapest
1993 • Imatra • Nurmesz • Kuopio (FIN) • XXII. Salgótarjáni Tavaszi Fesztivál • I. Országos Pasztell Biennálé, Esztergom • Schloss Mitterssill (A) • Stúdió '93, Budapest Galéria, Budapest
1994 • Budapesti Art Expo '94, Hungexpo • VII. Salgótarjáni Rajzbiennálé • Kisgrafika '94, Budapest • Stúdió '94, Budapest
1995 • Székesfehérvár öröksége • Stúdió '95, Budapest
1996 • Artel Galéria, Budapest • Kisgrafika '96, Újpest Galéria, Budapest • Bank Center, Budapest
1998 • Budapesti Art Expo '98, Műcsarnok, Budapest
1999 • Moldvay Gy. Galéria, Hatvan.
2004 • Computer Grafikai Art biennálé - Rzeszow (Lengyelország)
2006 • Computer Grafikai Art biennálé - Rzeszow (Lengyelország)
2008 • Önök Kerték - Spanyolnátha
2008 • Égi látomás - Tóalmás Galéria
2009 • "Nagyevők avagy boldog Buffók" Miskolci Galéria, Színháztörténeti és Színész múzeum
2009 • Bartók+Bécs - Légyott - Miskolc
2009 • "Mini" -Gömb Csoport, Gödöllő
2009 • XX. Miskolci Téli Tárlat
2010 • "Szinergia" Kilátó Galéria - Margitsziget Víztorony - Budapest
2010 • Hungarikonok, Eger- Vármúzeum, Dobó bástya, Bécs - Collegium Hungaricum, Ungart Galeria, Keszthely - Helikon Kastélymúzeum
Fehér György-díj
Fehér György (1939 - 2002) magyar operatőr, tv-filmrendező és színész. Balázs Béla-díjas, érdemes művész.
A Fehér György-díjat olyan színházi vagy filmes szakember kaphatja, aki maga is alkotó, és Fehér György szellemiségéhez méltó eredeti alkotást hoz létre, vagy egy különleges mű létrehozását meghatározó módon segíti elő.
A díjazott immár negyedik éve Fazakas Tibor alkotását kapja elismerésül szakmai tevékenységéért.
Kárpáti Tamás – Hungarikonok, Megérdemelt pihenő c. festmény
Kárpáti-gyűjtemény, Budapest, 2010
Kárpáti Tamás idézete:
„Szemben az imént említett, valódi gyűjtőkkel, én általában magyarázkodásra kényszerültem. Egészen addig a pillanatig, amíg meg nem született ez a kötet, a Hungarikonok album. Hiszen elegendő csak belelapozni, s az oldalpárok keretében ott látható a híres magyarok ereklyéiből készült műtárgy, azaz maga a hungarikon, mellette kiváló kortárs magyar írók, újságírók róluk született esszéivel. Ez így egyszerűnek és világosnak tűnik. De az értékmentésnek az értékteremtés előtti fázisában, amikor telefonban, ismeretlenül próbáltam elmagyarázni, hogy miként kerül egy festménybe vagy szoborba a hajdan élt írónak, festőnek, karmesternek a sétabotja, a zsebórája vagy a pipája – nem volt ennyire pofonegyszerű a képlet. {…}
A hungarikonok – személyes érintettség okán – értelemszerűen elsősorban a XX. század második felének adják valamiféle lenyomatát, de sikerült már hozzájutnom Petőfi-, Kossuth- vagy Széchenyi relikviákhoz is. Külön öröm, hogy a műtárgyak a kortárs magyar irodalom legkiválóbbjainak a fantáziáját is megmozgatták.”
"Hírességeink személyes tárgyai, mint műalkotások... nemzeti hírességeink személyes használati tárgyait, képzőművészet segítségével újrafogalmazott létezésükben tárja a nagyközönség elé."